Om barnehagen

Lekende naturlig og røff

Barnehagen ligger i Bydel Alna og er en foreldredrevet privatbarnehage. Vi leier lokalene av Hellerud Vel, og her har det vært drevet barnehage i over 50 år. Vi ligger i gangavstand til Østmarka, som vi aktivt bruker i vårt arbeid med barna. Uteområdet vårt består av en svær naturtomt med meget variert terreng, og ulike lekeapparater

Vi ønsker å være tilstede for barna i øyeblikkene deres og gi dem trygghet, trivsel og glede. Vi ønsker at alle barna i vår barnehage skal bli sett hver dag, vi skal anerkjenne dem, ivareta deres utvikling og hjelpe barna videre. Vi skal gi barna kunnskaper, ferdigheter og holdninger på sentrale fag og livsområder.

Vi mener at aktive barn er glade barn, og at glade barn lettere tar til seg ny kunnskap. Gjennom å ha voksne som er gode, positive og aktive forbilder, mener vi at også ungene vil få en positiv opplevelse av det å være i barnehagen.

Fakta og tall

Privat barnehage

Oslo kommune, bydel Alna

Friluftsprofil

Avdelingsbarnehage

1 år – 6 år

180 m² inneareal

Areal inne: 4,5 m² per barn

6 barn per ansatt

Barnhagelærerutdanning: 47,6%

Varmmat 3 dager i uka og to dager med brødmat

Melk og frukt

Pris for opphold: kr 3135,- pr måned

Pris for mat: kr 485,- per måned

MyKid som den daglige kommunikasjonen

Vi bruker MyKid i den daglige kommunikasjonen med foreldrene. Her skriver vi dagsrapporter, ukeplan og månedsplan, legger ut bilder som dokumenterer hverdagen, sender beskjeder og informerer. For eksempel når det er vikarer i barnehagen og hva de heter. Vi ønsker at foresatte sjekker og holder seg oppdatert jevnlig, følger med på informasjon om turer og utflukter, leser dagsrapporter og fører fravær ved sykdom, ferie og lignende.